Soru: 7:Tüketici Hakları Hakem Heyetine Başvuru Usulü Nasıldır?
Cevap :
Cevap7:Mal veya hizmete ilişkin bir uyuşmazlıkta, örneğin; satın alınan herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğu fark edildiğinde öncelikle o mal veya hizmetin alındığı satıcı veya sağlayıcı ile görüşmek gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşülmesinde yarar vardır. Bu tür görüşmelerde yasal hakların kullanılması için ihtar çekilmesi gerekmektedir (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi).
Bunların yapılmasına rağmen sonuç alınamadıysa;
Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine ya da Tüketici Mahkemelerine başvurulabilir